Magazine, website & books written by teens since 1989

The Twilight Saga in About Two Minutes This work is considered exceptional by our editorial staff.

[BELLA and EDWARD are onstage. EDWARD is staring over his shoulder like a creeper at BELLA.]



BELLA: Are you a vampire?



EDWARD: No! Yes...



[BELLA whirls around to face EDWARD.]



BELLA: I love you.



EDWARD: I love you too.



[They kiss. JAMES enters and stands menacingly behind BELLA.]



BELLA: Help! I'm in danger!



[EDWARD punches JAMES. JAMES falls and is no longer onstage. The pair kiss again.]



EDWARD: I love you. I don't love you. I have to go now.



BELLA: Aww.



[EDWARD exits. JACOB enters.]



JACOB: I love you too.



BELLA: Yay!



[They embrace. EDWARD rushes back in.]



EDWARD: Hey, get away from my girl!



JACOB: Or what?



[Michael Jackson music plays, preferably 'Thriller.']



EDWARD and JACOB in UNISON: Dance off!



[They dance for a short time before BELLA interjects.]



BELLA: Stop it! Can't you see- my eggo is preggo!



EDWARD: Yay!

JACOB: (with intensity) I am in love your child! [awkward pause] Hey, isn't there something about the Volturi?



EDWARD: Yeah, but that was anti-climactic.



BELLA: Nothing happened. Edward! Please! Kill me so I can live forever!



EDWARD: (looks doubtful) Okay.



[EDWARD pulls out a gun and shoots her. She collapses to the ground; JACOB face-palms.]





JACOB: I think she meant "bite me."



EDWARD: Oh.



[EDWARD bites BELLA.]



BELLA: (rising with arms outstretched) I'm aliiiiiive!



[RENESME, preschool aged, runs out from behind her.]



RENESME: I'm your daughter!



ALL: Yay!



[Cut to scene of the four skipping through a field with "Happy Together" by the Turtles playing. EDWARD, already shiny, takes his shirt off and blinds everyone with his whiteness. Music abruptly cuts off.]



EDWARD: Oops.



End credits.



Join the Discussion


This article has 1770 comments. Post your own!

Smartie4Life said...
Mar. 14, 2011 at 4:28 pm:
Oh. My. Gosh. I'm not a big fan of Twilight and this just summed up how I feel about that series perfectly! Couldn't stop laughing!
 
Reply to this comment Post a new comment
 
KittyNeko said...
Mar. 14, 2011 at 11:22 am:
wow this is too funny! LOVE IT!!!!!!!!
 
Reply to this comment Post a new comment
 
Milly0900 said...
Mar. 13, 2011 at 1:04 am:
I LOVE this!! It's SUPER FUNNY!!!
 
Reply to this comment Post a new comment
 
Littlebit495 said...
Mar. 11, 2011 at 7:48 am:
This is absolutley hilarious! I'm a fan of Twilight but i love the spoofs- i might actually make a movie out of this. :)
 
Reply to this comment Post a new comment
 
AmbersGotIT said...
Mar. 10, 2011 at 6:57 pm:
Even though this is a slam to the Twilight Saga, which is fun every time, it is amazing it's the 2nd top rated fiction story on here. Good job!
 
Reply to this comment Post a new comment
 
VATSVD said...
Mar. 10, 2011 at 10:34 am:
OMG! That is so funny! I love it!
 
Reply to this comment Post a new comment
 
ghostwolf said...
Mar. 9, 2011 at 11:54 am:
this is amazing...i LOVE IT
 
Reply to this comment Post a new comment
 
Toastminion said...
Mar. 8, 2011 at 7:37 pm:

Though there are many others who find the Twilight Saga to be shallow, there is no need to jump on the "Let's all make fun of Twilight" bandwagon. I do not see the humour in this parody as the so-called parody does not poke fun of the series in a brilliant way. There is little correlation to the actual book, and the humor is immature.

 

 

 
VATSVD replied...
Mar. 10, 2011 at 10:38 am :
Ok. i agree becuase i am a twilight lover! but it was funny. i actually tend to slam the making fun of. but this was the exception! lol
 
Cant Be Tamed replied...
Mar. 22, 2011 at 4:28 pm :

I agreee with Toastminion seriously grow up already. Just becuase you don't like Twilight doesn't mean you got to make fun of it.

 

 

 
InvisibleNerdGirl replied...
Mar. 23, 2011 at 7:44 pm :
True. But not liking something is, you must admit, a very good reason to make fun of it. ;)
 
Cant Be Ramed replied...
Mar. 24, 2011 at 5:47 pm :
Thats an excellent point.
 
Reply to this comment Post a new comment
 
Savi101 said...
Mar. 8, 2011 at 6:21 pm:
OMG too funny :D i love it <3
 
Reply to this comment Post a new comment
 
DarkAngel623 said...
Mar. 8, 2011 at 2:23 pm:
lol! funny :D
 
Reply to this comment Post a new comment
 
Suncup said...
Mar. 7, 2011 at 10:42 pm:
This is very epic.
 
Reply to this comment Post a new comment
 
VirginieC This work has been published in the Teen Ink monthly print magazine. said...
Mar. 4, 2011 at 8:12 pm:
It's funny, but the dance-off part makes no sense...
 
SamboRambo321 replied...
Mar. 8, 2011 at 4:25 pm :
I don't know if this has anything to do with it, but on Vampires Suck when they were making fun of this movie, they were standing in the woods and all the werewolves ripped there shirts off and started dancing together to some song.  Maybe she is referring to that...:P
 
Reply to this comment Post a new comment
 
theavatar said...
Mar. 4, 2011 at 6:41 pm:
umm i dont get the idea, well it is kinda the saga in 2 mins, but idk.....
 
Reply to this comment Post a new comment
 
CookieViking said...
Mar. 4, 2011 at 6:37 pm:
Sooooooooooooooo funny
 
Reply to this comment Post a new comment
 
IamtheshyStargirl said...
Mar. 4, 2011 at 5:09 pm:

Love this Love this Love this Love this!!! Even though I really am not a Twilight fan.

I love how this article kinda brings the Twilight fans and haters together.

 
Reply to this comment Post a new comment
 
Site Feedback